bemutatkozik 2 legjobb barátom: a scanner és a nyomtató

2011. január 18., kedd

A hagyományos technikáért rajongó scrapper lévén sok nehézséget jelent egy-egy papírcsomag beszerzése számomra. Szerencsére már egyre több helyen lehet megvásárolni a legújabb papírcsomagokat de mégsem olyan kedvező áron, mint Amerikából rendelve (postaköltséggel együtt).

Így amikor megkapom a legújabb csomagot, azonnal beszkennelem 300 dpi felbontásban és lementem. Ez ugyan csak egy apró dolog, viszont ha egy-egy papírból kifogyok az albumok készítése közben, nyomtathatok újat. Nem a leggazdaságosabb megoldás papírokat nyomtatni, de még mindig jobban megéri, mint egy újabb adagot megrendelni. Pontosabban még nem próbáltam, hogy egy tintapatronnal hány oldalt tudnék nyomtatni ... ... talán mégis megéri. (Egy színes patron utántöltése kb. 2500 Ft. Ha 1 db papír ára kb. 250 Ft/db, akkor 10-15 papír nyomtatása után már megéri, azzal a különbséggel, hogy egy 250 Ft-os papír mérete 30x30 cm, míg a nyomtatott papír mérete A/4-es méret. Viszont a postaköltséget/utazás költségét nem kell számolnom a nyomtatásnál.)

Sajnos én sokszor elfelejtkezem róla, hogy digitális készletekből is bátran nyomtathatunk papírokat és különböző díszítőelemeket. Méretezhetjük őket, így akár több méretben is kinyomtathatjuk ugyanazt a motívumot.

Fontos, hogy mindig sav- és lignitmentes papírra nyomtassunk!!!


6 megjegyzés:

Pertine írta...

mi jelzi a sav és lignit mentességet egy papírcsomagon?

Réka írta...

Ami kifejezetten scrapbookhoz kapható, mind az. "acid & lignin free" - ezzel a felirattal jelzik. Ami nem kifejezetten scrapbookhoz készül, azokon a karton lapokon sajnos nincs ilyen jelzés így a hobby boltokban nyugodtan kérdezd meg az eladót, hogy savmentes-e? Ha nem tudja, de biztosra akarsz menni akkor ajánlom figyelmedbe a Yabo kartonokat.

Réka írta...

vmit kifelejtettem: a savmentesség az időtállóság miatt fontos, így ha nem albumot vagy nem olyan oldalt, üdvözlőlapot akarsz készíteni amelynél fontos, hogy időtálló legyen - a scrapbookingnak ez a lényege - hanem vmi egészen mást scrap technikával, amely csak idény jellegű, akkor bármilyen papír használható

Pertine írta...

:) Köszi a gyors választ, mondjuk nem vagyok nagy hagymás, a digi-oldalak időtállósága meg csak a winyótól függ..

Jövök még ötletekért, olvasok-tanulok...

Szilvi írta...

Én sokszor nyomtatok digi kiegészítőket, papírokat ritkábban, de kis kütyüket, journaling cardokat szoktam. Hát igen, az ilyen-olyan mentesség fontos lehet.
De pl. fotót soha nem nyomtatok, vagy csak nagyon spéci esetben, mert inkább a laborban bízok hosszútáv szempontjából. Elvégre a scrapbook a képekről szól:-).

Era85 írta...

Jaj de jó ezt másnál is olvasni!!! Már kezdtem azt hinni, hogy csak én nyomtatok itthon! Nekem nagyon jól bejön az ára, mert a neten szerzem be a patronokat, 4-et 1500+pktsg-ért! A fényképeket, és a papírokat is itthon nyomtatom, így az anyagköltségem elég kicsi. Bár sokat szemezek az eredeti papírokkal is!!!

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Vanilla Berry template by Dual Illusion - design and contents by Réka Bujdosó ©2011